3 Kasım 2011 Perşembe

Pina Bausch


Gençliğimde aslında hep modern dans üzerine bir kariyer yapmak istemiştim.Broadway müzikallerinde oynamaktı hedefim.Ancak hayat yolum, aile tarafından yönlendirilme şeklim buna alan tanımadı..Dansı hep sevdim, hobi olarak yaptım ve en azından takip ettim..2009 Yılında Alman asıllı koreograf ve dans yönetmeni Pina Bausch vefat etti. Daha sonra Wim Wenders hayatını bir belgesel olarak sundu ve ben de seyrettim..Çok etkilendim. Danslar; bale ve modern dans arasında bir tarzla ve tiyatro gibi bir öyküsü, bir mesajı olacak şekildeydi. Herkes ondan büyük bir sevgiyle bahsediyordu. Dansçıların Pina'nın isteği şekilde değil, kendi en içteki, özlerinde bir noktadan dans etmelerini sağlıyordu.

Pina Bausch'un 2007 Kyoto Ödülünü aldığı zaman başarı ve yaratıcılık üzerine yaptığı bu konuşma bana çok bilgece geliyor. Sadece dans değil, bence her alanda başarılı olmak için kilit noktaları içeriyor. En azından ben de bu şekilde deneyimledim başarı merdivenlerinde ilerlemeyi..Herşeyden önce disiplin gerektiğini, ve günlük çalışmaların zor ve korkutucu boyutlarda olduğu zamanlarda bile sebat etmek gerektiğini vurguluyor. Bir ufak yaratıcı kıvılcımın peşinden gittiğini, iç sesini dinlediğini,uzun çalışmalardan sonra bu kıvılcımın güzel bir esere dönüşebileceğini anlatıyor. Bazen de bunca çaba sonrası bir yere de varmadığını..Güven duymanın önemli olduğunu da hatırlatıyor.Herkesin istediği gibi davranmamak, kendi içine dönüp derinlerde bir yerde birşeyler bulmak gerektiğini söylüyor. İşte o bulunan aslında herkesin derinlerindeki bir ortak nokta, herkesin kendini bulduğu bir nokta olabiliyor diyor...
Sevgilerimle..

My greatest dream in my youth was to have a career in modern dancing. My aim was to dance in Broadway musicals. But my life path and the way my family raised me up was not accordingly.I always loved dancing and kept it as a hobby. At least I followed what was happening around.In the year 2009 Pina Bausch, who was a German coreagrapher and dance director died. Wim Wenders made a documentary on her life and I watched it.I was impressed. The style of the dances were between ballet and modern dancing and they had a story, a message like a theater.Everybody was talking with lots of love about her.She made the dancers dance from a deep essence within themselves and didn't have the ambition to let them dance according to her vision...
Pina Bausch made a talk on creativity and success after she was given the Kyoto Award in 2007, which I find very wise. At least my experience on success is similar.It is not only about dancing, it includes the keys of success in general. Enjoy the video...
With My Love..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder