25 Haziran 2011 Cumartesi

Kontrol Edilme _ Being Controlled


En büyük korkularımdan birinin ilişkide kontrol edilmek olduğunu kavradım. Bu bende nefes alamama, boğulma hissi yaratıyor..
Değer verdiğim özgürlüğümü elimden alıyor hissine kapılıyorum. Bir de ağır bir baskı enerjisi hissediyorum, karanlık bir enerji..Sanki karşı tarafın bir derinliği var, ama bunu bana göstermeye niyetli değil..Beni sert bir güç oyunu ile orada tutmaya çalışıyor, o derinliği ise paylaşmadan kendine saklıyor..Böyle bir ilişkide aslında istediğim yakınlığı kuramıyorum ve güvenilmiyorum hissini taşıyorum. Aynı zamanda ben de kendimi incinebilirliğim ile açamıyorum, açtığım kapıları kapamaya başlıyorum, güvende hissetmiyorum.
Bu konuda büyük bir duyarlılığım var, kokusunu hemen alıyorum. Böyle yetiştirildim, çok iyi tanıyorum o hissi.

Çok çeşitli türleri var kontrolün. Her türlü beklenilmeyen, önceden kestirilemeyen, haber verilmeyen davranışla ilgili hesap sorar karşındaki kişi..Bazen arkasında bastırılan bir öfke hissedersin. Açık bir nokta var mı diye irdelene irdelene deşilir anlattıkların. Her şey ile ilgili izin alman istenir, izin almadan adım atamaz hale gelirsin. Karşı tarafın kendini güvende hissettirmeyen bir davranışın varsa da kendini kötü hissetmen sağlanır ki bir daha yapmayasın. Bu genellikle kinayeli, imalı bir tavırla yapılır.
Bir anda  baskın yapılır sana, olmadık yerde karşında bulursun o kişiyi, ya da en olmadık yerde telefonun çalar, hesap vermek durumunda kalırsın..O telefonla öyle sorular ve konuşmalara yönlendirilirsin ki, yanında ‘şüpheli biri’ varsa rahatsız olsun söylemek zorunda bırakıldıklarından!!

Bunlar daha direkt kontrol şekilleri..Bir de dolaylı olanlar var. Karşı tarafın kendini güvende hissedeceği kadar ilgi göstermemişsen o an, kıskandırılma olaylarına girilir. Gözünün önünde bir başkasıyla, senden daha güzel biriyle flört edilir..En can acıtıcı hassasiyetlerin öğrenilir ve kedi ciğerle oynar gibi oynanır senle..Böylece tasmalı bir köpek gibi, sahibinin izin verdiği mesafede kalmak zorunda kalırsın. Bağımlı kılınarak da kontrol edilebilirsin. Hoşuna giden şeyler yavaş yavaş öğrenilir, yapılır, sen alıştırılırsın..Ve sonra da istenilen yapılmadığı takdirde mahrum kılınırsın. Paraya ve rahata alıştırılırsın, kendi ayakların üzerinde durman engellenmeye başlanır..Ne gerek var, ben sana en iyi şekilde bakıyorum mesajı verilir ve sonra da bu sana karşı kullanılmaya başlar. O rahata, konfora alışırsın, ama bir şeyler de sıkar seni, canlılığın elinden gider..Yaşam gücün emilir, yeni korkuların oluşur, ya elimden alınırsa diye..Ve sonra bağımlılık ile sevgiyi karıştırmaya başlarsın. Hangisi nerede başlıyor, nerede bitiyor karıştırırsın, her şey iç içe geçer..uzun süre devam edersen, kendinle bağın öyle kopar ki, bir sis perdesinin içine girip çıkamazsın..

Ben oyunlarım ötesinde ruhun çıplaklığında derinleşerek, sevgiyi büyüterek yaşamak istiyorum ilişkileri.. Ya siz?

Sevgilerimle

*
I became aware that one of my biggest fears in relationships is being controlled. I feel like not been able to breath and suffocating.
I feel like my freedom, which I care a lot about is in danger. I also feel some heavy pressure energy, a dark energy. The other has a certain depth, but is not willing to show me this. Instead tries to keep me there with some tough power games and keeps the depth for him/herself. In this kind of relationship I can not establish the intimacy I am longing for and feel that I am not trusted. Also I can not open myself in my vulnerability or I start to close the doors I have opened before. I have a huge sensitivity towards this energy and can smell it very quickly. I have been raised like in this way, I am very familiar with it.

There are different kinds of control. The other person asks explanation about every unexpected, uninformed, unknown behaviour. Sometimes you feel a suppressed anger underneath.
Your explanation will be questioned in detail in order to see whether there is a missing spot. You are asked to ask for permission all the time. So you can not move without having permisision. If there is a behaviour that makes the other person feel insecure, he or she will make you feel bad to reassure you won’t do it again. This is been done in a synical, sarcastic and indirect way most of the time. You can find the other person unexpectedly in front of you at once. Or your phone rings at a very unappropriate occasion, you are pushed to answer questions and give explanations in a way that if there is a ‘suspectful someone’ around, he/ she  will feel uncomfortable!

These are more direct ways of control..There also indirect ones. If you don’t give attention enough to the other one in a way that he/she will feel secure, jealousy games are being started. The person will start to flirt with a more beautiful person around in a way that you can see it happening. Your most sensitive vulnerabilities are being learnt and the other person uses these in his/her games. So you become like a dog that only can have the permitted distance from his owner. You can also be controlled by becoming dependant. Slowly slowly he/she learns what you like and dislike and gives you what you want untill you get used to it. Afterwards if you don2t act accordingly it will be taken away. You can made dependant on Money or/and comfort. The other person limits your standing on your own feet. They give you the message: Why should you do this? I am taking so very good care of you. Afterwards this is used against you. You become used to the luxury and comfort, but something will be missing, boredom will be there. Your aliveness will be taken away. You life source diminishes, you will have some new fears of deprivation..And than you start mix up dependency with love. You will Loose your sense of which is what..If you continue for a long while you Loose your contact with yourself in a way, that you feel that you are lost in a mist and don’t know how to get out anymore.

I prefer to be in love relationships, wherein I can be naked soulwise and can go deeper. And You?

With My Love

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder